Proje Adı
Toroslar'dan Akdeniz'e Ekolojik Adımlar
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ADANA SEYHAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
04.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.11.2024
Proje Özeti
Amaç: Günümüzde çevre ve doğayı korumak ve çözümün bir parçası olacak bireyler her zamankinden önemlidir ve bu bireyleri yetiştirmeye her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Bu proje ile öğrencilere etkisini her geçen gün daha şiddetli hissettiğimiz ekolojideki değişimi, bu değişimin nedenleri ve sonuçları konusunda bilimsel bilgi edinme, ekolojik dengenin bir parçası olduklarının farkında olmalarını sağlamak, çevre bilinciyle ekolojik çözümler için fikir üretmelerini ve tasarımlar yapmalarını teşvik etmek. Böylece çevre bilinci kazandırmanın ötesine geçmeleri, bilimsel olarak temellendirilmiş fikir üretmenin önemini harekete geçmeleri ve çevre için sorumluluk almalarını sağlayacak dönüşüm için farkındalığa katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Kapsam ve hedef kitle: Projede, 12-14 yaş aralığında olan (7-8. sınıf), sosyal hizmetler bünyesinde olup ortaokul kademesinde olan bilime meraklı (öksüz, yetim ya da kimsesiz) 24 öğrenci ile çalışılacaktır. Dezavantajlı gruplara bilimin büyüleyici kapısını açmak hedeflenmektedir. Projede, Nisan ayında etkileşimli, dönüştürücü etkinlikler planlanmıştır. Kendi içinde 2 seviyeye ayrılmıştır. 1. Aşama bilgi ve farkındalık; 2 aşama ise fikir ve çözüme yöneliktir. Öncelikle çevreye ekolojik farkındalıkla bakma becerisinin oluşturulmasını hedefleyen birinci aşamada bilimsel bilgi edinme ve ekolojik düşünme sürecini deneyimlemelerini, çevre sorunlarını ve türlerini gruplayabilmelerini sağlayacak etkinlikler planlanmıştır. Oluşturulan çevre bilinci ve sorumluluk anlayışı ile projenin 2. aşamasına geçilecektir. Bu ekolojik tasarımlar ve çözümler aşamasında ise öğrenciler ekolojik fikirler üretecek ve eğitmen-uzmanlar rehberliğinde biyomimikri ile tanışacak ve biyomimikri tasarımları yapacaklardır. Yöntem ve sonuç: Yöntem olarak, örnek olay çerçevesinde üçleme karma yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemde veri toplama sürecinde öğrencinin bilgi, farkındalık ve tutum değişimlerini görmek amacıyla ön test ve son test olarak çevre farkındalık, çevre tutum ölçekleri kullanılacaktır. Değişimin hangi aşamada gerçekleştiğini görmek içinse açık uçlu sorularla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Proje sonucunda ise çocukların ekoloji bilgisine sahip, bu bilgi ile gözlemleyen, doğadan ilham alarak çözümler üreten, çevre için daha fazla sorumluluk alan, mücadele eden, ekolojik tasarım düşünme biçimine sahip olmaları ve sürekli gelişimi ilke edinmeleri beklenmektedir.
Hedef Kitle
Sosyal Hizmetler Bünyesinde Olup Ortaokullarımızda 7 Ve 8. Sınıfta Okuyan Korunmaya Muhtaç Çocuklar
Anahtar Kelimeler
Çevre Bilinci, Ekolojik Etki, Çevre Okuryazarlığı, Çevre Kirliliği, Ekolojik Ayak İzi, Çevre Ekolojisi,