Proje Adı
Öğrenci Yetenekli Öğretmen Farkında Projesi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MEHMET MİRABOĞLU İLKOKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
20.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.06.2024
Proje Özeti
Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri incelendiğinde, görsel-dokunsal ve öğrenci odaklı eğitim metotların kullanıldığı görülmektedir. Atölye çalışmaları şeklinde gerçekleştirilen bu metotlar "yaparak-yaşayarak" kavramını içermekte ve bilgiyi ezberden uzaklaştırıp daha kalıcı bir hale getirmektedir. Örgün eğitim içerisinde gerçekleştirilen atölye çalışmaları, bilginin çocuklara daha nitelikli olarak aktarılmasına da katkı sağlanmaktadır. Ancak atölye çalışmalarının sınıf içerisinde yapılması, eğitimi veren öğretmenlerin bireysel ilgisi ve konu üzerinde sahip olduğu bilgi-beceri düzeyi ile doğrudan ilintilidir. Bu noktada; atölye çalışmalarının sınıf ortamında arttırılması, STEAM kavramının öğrencilere benimsetilmesi ve en önemlisi "bilim" olgusunun çocuklara aşılaması için öğretmenlerin atölye yapabilme kapasitelerinin arttırılması gerekmektedir. Proje, bahsedilen duruma katkı sağlamak adına oluşturulmuştur. İlkokul öğretmenlerini hedef grup olarak alan proje, atölye ve bilgilendirme çalışmalarından oluşan etkinliklerle öğretmenleri daha donanımlı hale getirecektir. Proje ile öğretmenler, 5 gün sürecek yoğunlaştırılmış bir destek sürecinden geçecek. Bu süreçte STEAM atölye çalışmalarına yönelik beceri kazanımı uygulamalı olarak sağlanacak. Atölye çalışmaları, çocukların potansiyel yeteneklerini ortaya çıkaran bir metot olarak da kullanılabilmektedir. Öğrencinin kendi yeteneğine işaret eden "ipuçları" öğretmen tarafından fark edildiğinde, öğrencinin eğitim yaşamı da belirgin düzeyde değişebilmektedir. Fark edilen öğrenci, yeteneği özelinde yoğunlaştırılmış çalışmalarla, potansiyel yeteneği daha da geliştirilebilmektedir. Proje kapsamında, bahsi geçen ipuçlarının öğretmenler tarafından fark edilmesi adına projeye ismini de veren, "öğrenci yetenekli öğretmen farkında eğitimi" gerçekleştirilecektir. Proje çıktıları; 1- Öğretmenlerin sınıf içinde STEAM odaklı etkinlikler ve atölye çalışmalarını daha etkin yapabilmeleri sağlanmış olacak. 2. Sınıf için STEAM aktivitelerinin arttırılması ile okulların "Bilim Okulları" konseptine yakınlaştırılması sağlanacak. 3- Sınıf öğretmenleri, kendi öğrencileri arasında olabilecek yetenekli çocukların ön tanılamalarını gerçekleştirebilecek. 4- Tanılanabilen çocuklar okul içi destek eğitimlerine ve Bilsem tarzı kurumlara daha efektif bir şekilde yönlendirilebilecek.
Hedef Kitle
İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenleri.
Anahtar Kelimeler
Üstün Yetenekli Öğrenciler, Yetenek, Fen ve Teknoloji Öğretmen Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Üstün Yetenekli Çocuklar, Fen Bilimleri, Üstün Yeteneklilerin Eğitimi, Eğitimde Drama,