Proje Adı
Afet Eğitiminde Yenilikçi Bir Yaklaşım: Disiplinlerarası Afet Eğitimi (Dafet)-Iii
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MUŞ ALPARSLAN Ü. EĞİTİM F. TEMEL EĞİTİM B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
23.06.2024
Proje Özeti
Projede; yürütülecek olan disiplinlerarası afet eğitimi etkinlikleriyle öğretmenlerin doğal afetlere yönelik bilgi edinmeleri ve farkındalık oluşturmaları sağlanarak afet eğitimine yönelik öğretimsel becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir. Bu sayede öğretmenlerin disiplinlerarası bakış açısı ile etkinlik tasarlama becerisi kazanması öngörülmektedir. Bu çerçevede farklı disiplinlerin, doğal afetler teması etrafında bir araya getirilmesi hedeflenmektedir. Doğal afetler konusu ilkokul ve ortaokulda; fen bilgisi, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, çevre eğitimi ve iklim değişikliği gibi derslerde farklı yönleriyle ele alınmaktadır. Bu sebeple projeye 12 sosyal bilgiler, 12 fen bilimleri ve 12 sınıf öğretmeni (toplam 36 öğretmen) katılımcı olarak kabul edilecektir. Türkiye genelinden projeye katılım için başvurular alınacaktır. Proje etkinlikleri, Muş ilinde gerçekleştirilecektir. 6 gün sürecek etkinlik döneminde katılımcılar; deprem, heyelan, sel, taşkın, su baskını, çığ gibi doğal afetlerle ilgili; işbirlikli öğrenme, deney, modelleme, atölye çalışmaları, gezi-gözlem, kayaç/toprak analizleri, drama, kodlama, arttırılmış gerçeklik, Türk Gölge Oyunu, Orff-ritim ve STEM Eğitimi uygulamalarını grup çalışması şeklinde deneyimleme imkânı bulacaklardır. Gruplar projenin sonunda proje ekibinin rehberliğinde kendi disiplinlerarası afet eğitim etkinliklerini tasarlayıp ve sunacaktır. Tüm atölye ürünleri DAFET Trio: Sandviç Konser, Türk Gölge Oyunu ve Etkinlik Sergisi'nde sergilenecektir. Projede fen bilimleri, matematik, sosyal bilgiler, coğrafya, jeoloji, tarih, edebiyat, müzik, sahne sanatları, siber güvenlik gibi disiplinlerin işbirliği öngörülmektedir. Projenin katılımcılar üzerindeki etkisini ve niteliğini belirlemek için planlanan ölçme araçları şu şekildedir: 1. ''Disiplinlerarası Etkinlik Tasarım Formu'' ile katılımcıların disiplinlerarası etkinlik tasarım becerileri incelenecektir. 2. "Afet Hazırlık Ölçeği" ile öğretmenlerin afetlere hazırlık düzeylerindeki değişim belirlenmeye çalışılacaktır. 3. "Katılımcı Beklenti Formu ve Beklenti Karşılama Formu" ile katılımcıların sürece ilişkin değerlendirmeleri etkinlik dönemi öncesinde ve sonrasında alınacaktır. 4. Afet Öğretim Bilgisi Derecelendirme Rubriği (AÖBDR)'nden faydalanılarak öğretmenlerin afet öğretimi çalışmaları, değerlendirilecektir. Proje sonrasında öğretmenlerin kendi okullarında gerçekleştirecekleri benzer nitelikteki etkinliklerin takibi sosyal medya üzerinden gerçekleştirilerek; fikirlerin paylaşımı yoluyla yaygın etkinin arttırılması hedeflenmektedir. Böylelikle edinilen deneyim, bilgi ve becerilerin öğretmen ve öğrencilere yansıtılması teşvik edilecektir.
Hedef Kitle
Fen Bilgisi, Sınıf Ve Sosyal Bilgiler Branşlarında Görev Yapan Öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Öğretmen Eğitimi, Disiplinler Arası Çalışma, Afet Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi,