Proje Adı
Bilim Sincan'da Bilime Ortak Ol!
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
13.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.06.2025
Proje Özeti
Bilim Sincan'da Bilime Ortak Ol! Projesi, mühendislik ve teknoloji alanlarında farkındalık yaratmayı, bireyleri bilimsel süreçlerle etkileşime geçirmeyi ve disiplinler arası öğrenme ortamları sunmayı amaçlamaktadır. Mühendislik ve teknoloji alanlarında bir çağrı niteliği taşıyan bu proje, Sincan Bilim Merkezi tarafından düzenlenen etkinlik kapsamında Ankara?nın Sincan ilçesinde gerçekleştirilecek olup, katılımcıların bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlayacak ve onları geleceğin teknolojik dünyasına hazırlayacaktır. Uygulamalı öğrenme yöntemleri ile katılımcılar, bilimi yalnızca izlemekle kalmayacak, aynı zamanda aktif olarak deneyimleyeceklerdir. Proje, Sincan Kaymakamlığı ve Sincan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan protokoller doğrultusunda her yaş grubuna hitap edecek etkinlikler sunacaktır. Okullarda yapılan başarılı projeler, TEKNOFEST projeleri, üniversitelerin Ar-Ge çalışmaları, robotik sistemler, yapay zekâ ve dijital dönüşüm gibi yenilikçi çalışmalarla birlikte şenlikte yer alacak, ilçemizdeki bilimsel gelişmeler tüm bireyler tarafından yakından takip edilecek ve bu alanlarda bilgi edinme fırsatları sunulacaktır. Bilim ve teknolojiyi günlük yaşamla harmanlayarak katılımcılara bilinçli ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırmayı hedefleyen proje, aynı zamanda mühendislik ve teknoloji alanlarındaki yenilikçi yaklaşımların geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacaktır. Dijital oyunlar, robotik setler, sanal (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) uygulamaları gibi etkileşimli materyaller, katılımcılara en yenilikçi yollarla sunulacaktır. Etkinlik sonunda yapılan değerlendirmelerle, katılımcıların bilimsel farkındalık düzeylerindeki değişiklikler ölçümlenecektir. Bu proje, katılımcıların mühendislik ve teknolojiye olan ilgisini artırmayı, STEM eğitimi çerçevesinde disiplinler arası bir bakış açısı kazandırmayı ve bilimi geniş kitlelere yaygınlaştırmayı hedeflemektedir.
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Bilgisayar Bilimi ve Eğitimi, Yapay Zeka, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Bilim İletişimi, Fen ve Teknoloji, Web 2.0 Teknolojileri, robotik kodlama, Öğretim Teknolojileri,