Proje Adı
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkili Uygulamalar-2
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ESKİŞEHİR TEPEBAŞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
08.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
12.09.2025
Proje Özeti
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkili Uygulamalar-2 projesi ile Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların sosyal becerilerinin desteklenmesi ve güçlendirilmesi için öğretmen ve ebeveynlere yönelik planlanan eğitim etkinlikleri ile onların proaktif yaklaşımlar benimsemeleri ve bu becerilere ilişkin yeterliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu temel hedef doğrultusunda anaokulu ve ilkokul kademesinde OSB?li öğrencilerle çalışan okul öncesi ve sınıf öğretmenlerine; Sosyal Öykü Aracılığıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Oyun Yoluyla Sosyal Becerilerin Desteklenmesi, Yaratıcı Drama, Sosyal Beceri Gelişimine Yönelik Müzik Temelli Uygulamalar, OSB?li Çocukların Sosyal Becerilerinin Desteklenmesine Yönelik Dijital Uygulamalar, Çocuk Yogası, Videoyla Model Olma Aracılığıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Fırsat Öğretimi Aracılığıyla Sosyal Beceri Öğretimi konularında; çocuğu OSB tanısı alarak kaynaştırma öğrencisi olarak anaokulu ve ilkokulda öğrenim gören ebeveynlere yönelik ise; Yaratıcı Drama, Sosyal Öykü Aracılığıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Videoyla Model Olma Aracılığıyla Sosyal Beceri Öğretimi, Oyun Yoluyla Sosyal Becerilerin Desteklenmesi ve Sosyal Beceri Gelişimine Yönelik Müzik Temelli Uygulamalar konularında 8-12 Eylül 2025 tarihleri arasında uzman eğitmenler ile yürütülecek toplamda beş günlük bir öğretmen ve ebeveyn eğitimi planlanmıştır. Projede teorik temellerin de anlatıldığı eğitimlerde; tartışma, yaratıcı drama, videoyla model olma, doğal öğretim yöntemi, sosyal öykü, dijital oyun, eğitsel oyun ve panel gibi çok sayıda etkileşimli yöntem kullanılarak katılımcıların deneyimleyerek öğrenmeleri sağlanacaktır. Proje ile, anaokulu ve ilkokullarda eğitim gören OSB?li çocukların bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımlarının kolaylaştırılması sağlanacaktır. Planlanan öğretmen ve ebeveyn eğitimlerinden sonra katılımcılarla iletişim ağı koparılmayarak, eğitimlerden öğrendikleri etkili uygulamaların öğrencilerinin/çocuklarının sosyal becerilerine etkilerine ilişkin, yarı-yapılandırılmış görüşme formları ile geri bildirim alınacaktır. Elde edilen verilerin raporlanmasıyla projenin etkileri izlenerek döngüsel ve gelişimsel bir süreç benimsenmiş olacaktır.
Hedef Kitle
Çocuğu OSB tanısı almış olan ebeveynler,
Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anaokullarında ve ilkokullarda çalışan okul öncesi ve sınıf öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Ebeveyn, Sosyal Beceri Öğretimi, Öğretmen Eğitimi, Otizm Spektrum Bozuklukları,