Proje Adı
			
			
				Bilimle Keşfediyorum Sanatla Üretiyorum
			
							
					4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
				
						
				Proje Numarası
			
			
			
				Yürütücü Kurum Adı
			
			
				
            TOBB BİLİM VE SANAT MERKEZİ
      
			 
							
					Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
				
				
					01.09.2025
				
										
					Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
				
				
					05.09.2025
				
						
				Proje Özeti
			
			
            Özel gereksinimli bireylerin hem bireysel hem de sosyal açıdan güçlenmelerini desteklenmesi topluma daha aktif bir şekilde katılmalarına olanak sağlar. Projenin temel amacı, farklılaştırılmış öğretim stratejisi kullanılarak ilgi ve ihtiyaca yönelik hazırlanmış etkinliklerle hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin bilişsel becerilerinin geliştirilmesine ve sosyal hayata katılımlarının kolaylaştırılmasına katkı sağlamaktır. BİLSEM atölyelerinde disiplinlerarası hazırlanan etkinlikler hem bilim alanında hem de sanat alanında kazanımlar içermektedir. Projede bilim ve sanat etkinliklerinin bir arada yer almasıyla bilim ve sanat birlikteliğinin etki gücünden de faydalanmak istenmiştir. Projenin hedef kitlesi Eskişehir?de ikamet eden hafif düzey zihinsel yetersizliğe sahip 2025-2026 öğretim yılında ilkokul 3. ve 4. sınıfa devam eden ve kaynaştırma tedbiri bulunan 20 öğrencidir. Hafif düzey zihinsel yetersizliğe sahip bireyler zihinsel işlev ile kavramsal, sosyal uyumda yaşıtlarından anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Bu nedenle bilişsel gelişimini destekleyecek özel eğitime ihtiyaç duymaktadırlar. Bu projede gerçekleştirilecek disiplinler arası etkinlikler ile onların ihtiyaç duydukları en temel beceri olan bilişsel ilerlemeye katkı sunulması amaçlanmıştır. Projenin amacı, önemi, etkililiği ve sonuçların anlamlılığına ilişkin sosyal geçerlik verileri toplanacaktır. Bu kapsamda proje ekibi tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile özel değerlendirmeler yapılacaktır. Bu formlardan elde edilecek veriler nitel araştırmaya uygun olan içerik analizi ile çözümlenecektir. Her gün sonunda öğrencilerden öğrenme yaşantılarını betimlemeleri için günlük tutmaları istenecektir. Ayrıca her atölye sonunda öğrencilerden ürün oluşturmaları beklenmektedir. Elde edilen verilerin bilimsel toplantılarda sunulmak üzere sözlü bildiri olarak hazırlanması planlanmaktadır. 
      
			
				
					Hedef Kitle
				
				
            Hafif düzey zihinsel yetersizliğe sahip ilkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri
      
			 
      
        
        
  
    Anahtar Kelimeler
              Özel Eğitim, Bilişsel Gelişim,