Proje Adı
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Steam Odaklı Matematik Uygulamaları Eğitimi
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
TORBALI BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
11.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Özel yetenekli öğrenciler akranlarına göre bilişsel alanda daha hızlı gelişme gösteren ve özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerdir. Bu nedenle bu öğrenciler sahip oldukları hazırbulunuşluklarına ve ilgilerine göre daha önce karşılaşmadıkları öğretim ortamlarına ve ders tasarımlarına ihtiyaç duyarlar. Bahsedilen olanakların sağlanması ve öğretim ortamlarının yapılandırılması için özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin yeni öğretim yaklaşımlarına, stratejilere, yöntem ve tekniklere hâkim olması gereklidir. Bu yaklaşımlardan biri son yıllarda popülerliği giderek artan ve ülkelerin büyük bütçeler ayırdığı bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerinin entegrasyonu olan STEAM eğitimidir. Bu eğitim özel yetenekli öğrencilere, esnek öğretim fırsatları sunabilmesi, bilimin düşünme yollarını öğretebilmesi, bilgiyi kullanma fırsatları sunabilmesi ve disiplinler arası bakış açısı kazandırabilmesi açısından önemlidir. Bu eğitimin etkili bir şekilde verilebilmesi ancak özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin STEAM eğitimi deneyimlerine sahip olmaları ile mümkün olabilir. Bu nedenle projede özellikle erken dönemde özel yetenekli öğrencilerde bütüncül ve üstbilişsel düşünme becerileri kazandırılmasında önemli roller üstlenen sınıf öğretmenlerinin STEAM odaklı matematik uygulamalarıyla ders planlamaya disiplinlerarası bakarak yenilikçi yöntem ve tekniklerle eğitimsel içerik ve etkinlikler geliştirmelerini sağlamak amaçlanmıştır. Bu kapsamda projenin ana ve öncelikli hedef kitlesi Bilim ve Sanat Merkezleri?nde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenleri ve destek eğitim odalarında özel yetenekli öğrencilerle çalışan sınıf öğretmenleridir. Eğitimlerde içerik ve etkinliklerin geliştirilmesinde matematiğin alt öğrenme alanları (sayılar, ölçme, geometri, veri işleme) temel alınacaktır. Alanında uzman eğitmenler tarafından STEAM odaklı matematik uygulamalarını deney, tasarım odaklı düşünme, modelleme, kodlama, dijital oyun gibi etkinlik merkezli atölye çalışmaları biçiminde tasarlanmıştır. Proje kapsamında gerçekleştirilecek etkinliklerin öğretmenlere katkısını ölçmek amacıyla Tortop ve Akyıldız (2018) tarafından geliştirilen ?Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik STEM+A Eğitimi Özyeterlilik Ölçeği? ön ve son test olarak uygulanacaktır. Eğitim sürecinde ise gün sonunda yazılacak ?Bugün heybemde ne var?? etkinliği ile oluşturulacak ?Eğitim Günlükleri? ve eğitim sürecinde öğretmenlerin tasarladıkları ders planları da değerlendirme aracı olarak kullanılacaktır. Elde edilen veriler nicel ve nitel analiz yöntemleri ile çözümlenerek raporlanacaktır.
Hedef Kitle
Bilsem Ve Destek Eğitim Odalarında Özel Yetenekli Öğrencilerle Çalışan Sınıf Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Etkinlik Temelli Öğretim, Matematik ve Bilgisayar Eğitimi, Uygulamalı Matematik, Fen ve Mühendislik, Üstün Yeteneklilerin Eğitimi, Bilim ve Sanat Merkezleri, Fen ve Teknoloji,