Proje Adı
"Kırılgan Hayallerden Güçlü Yarınlara": İngilizce Öğretiminde Travma Bilgili Yaklaşımlar Ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
25.08.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.08.2025
Proje Özeti
Bu proje, Türkiye'nin farklı bölgelerinde travma yaşamış ve dezavantajlı öğrencilerle çalışan İngilizce öğretmenlerinin meslekî yeterliliklerini; travma bilgili yaklaşımlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel ilkeleri ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlar'nı (SKA) harmanlayarak desteklemektir. Ayrıca proje ile yenilikçi öğretim yöntemleri geliştirmek; öğrencilerin bütüncül iyi olma halini ve yabancı dil becerilerini yenilikçi yöntemlerle desteklemek, kapsayıcı, kültürel olarak duyarlı ve sürdürülebilir öğrenme ortamları oluşturmak ve özellikle zorlu dönemlerde, farklı coğrafyalarda İngilizce dil eğitiminin kalitesini artırmaya katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Proje, farklı NUTS bölgelerinden travma yaşamış ve dezavantajlı bireylerle çalışan; travma bilgili yaklaşımlar konusunda desteklenmeye ihtiyaç duyan 30 İngilizce öğretmenine yöneliktir. Katılımcılar; özellikle göç, ekonomik zorluklar ve toplumsal eşitsizlik gibi sorunlardan etkilenen öğrencilerle çalışan öğretmenlerden seçilecektir. Ulusal eğitim politikalarına katkıda bulunma potansiyeline sahip olan bu proje, travma bilgili yaklaşımları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin insani değerleriyle bütünleştirerek İngilizce öğretimine entegre eden ilk uygulamalardan biridir. Proje, katılımcıların hem teorik hem de uygulamalı bilgi kazanmalarını sağlayacak çok yönlü bir eğitim modeli sunmaktadır. Bu kapsamda proje, 5 günlük yoğun etkileşimli atölye çalışmaları, çevrim içi platformda gerçekleştirilecek ön tanışma ve ihtiyaç analizi toplantıları ile başlayacaktır. Atölyelerde kullanılan etkileşimli yöntemler, öğretmenlerin öğrenme süreçlerini pekiştirirken, eğitim sonrası odak grup tartışmaları ve bireysel değerlendirme anketleri ile katılımcıların eğitim sürecindeki gelişimleri analiz edilecektir. Proje sonunda hazırlanacak "Travma Bilgili Yaklaşımlar için Öğretmen Rehberi", öğretmenlerin mesleki gelişimini sürdürülebilir kılacak bir kaynak olarak sunulacaktır. Ayrıca, proje çıktıları bilimsel makaleler ve konferans bildirileri aracılığıyla ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşılacaktır. Proje eğitmenleri, katılımcılarla eğitim sonrası aylık çevrimiçi toplantılar düzenleyerek 12 ay boyunca öğretmenleri destekleyecektir. Projenin beklenen sonuçları; katılımcı öğretmenlerin travma bilgili yaklaşımlar konusunda farkındalık düzeyleri artacak ve bu yaklaşımları sınıf içi uygulamalarına entegre edebilecek bilgi ve beceriye sahip olabilecek, dezavantajlı öğrenciler için daha güvenli, kapsayıcı ve destekleyici sınıf ortamları oluşturulabilecek, eğitimde kapsayıcılık, eşitlik ve fırsat adaleti artırılarak, SKA 4 ve SKA 10 hedeflerine somut katkılar sağlanabilecek olmasıdır.
Hedef Kitle
Proje, farklı NUTS bölgelerinden travma yaşamış ve dezavantajlı bireylerle çalışan; travma bilgili yaklaşımlar konusunda desteklenmeye ihtiyaç duyan 30 İngilizce öğretmenine yöneliktir.