Proje Adı
Dijital Çağın Coğrafyası: Teknoloji Temelli Yenilikçi Eğitim
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
27.05.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
31.05.2025
Proje Özeti
Dijitalleşme, eğitimde paradigma değişimlerini tetikleyerek yenilikçi yaklaşımları zorunlu kılmış ve bu zorunluluktan coğrafya öğretimi de etkilenmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, beceri odaklı ve değer temelli eğitim anlayışıyla bu dönüşüme yanıt vermektedir. Bu bağlamda coğrafya eğitimi, yalnızca fiziksel ve beşeri coğrafyanın öğretilmesinden öteye geçerek küresel vatandaşlık bilinci, eleştirel düşünme ve derin analiz becerilerinin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Proje, dijital teknolojilere dayalı yenilikçi öğretim yöntemlerini benimsemeleri ve sınıf ortamında etkili şekilde uygulamaları için Fırat Kalkınma Ajansı Bölgesi'nde (Elazığ, Bingöl, Tunceli, Malatya) görev yapan 30 coğrafya öğretmeninin mesleki gelişimini desteklemeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında, öğretmenler; yapay zeka, mobil uygulama, tematik haritalama, sosyal medya entegrasyonu ve teknoloji destekli arazi uygulamaları gibi ileri teknoloji araçlarını içeren atölye çalışmalarına katılacaktır. Bu çalışmalar, öğretmenlere dijital araçları teknik olarak nasıl kullanacakları ve pedagojik hedeflere uygun şekilde sınıflarına ve arazi çalışmalarına nasıl entegre edebilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazandıracaktır. Örneğin, öğrencilerin problem çözme becerilerini artırmaya yönelik yapay zeka destekli veri analizi, mobil uygulama ve tematik haritalama gibi uygulamaların yanı sıra, coğrafi bilgi sistemleri (CBS) tabanlı saha çalışmalarıyla mekânsal düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi sağlanacaktır. Projenin özgün yanı, dijital teknolojilerin coğrafya eğitimine yenilikçi bir şekilde entegre edilmesi ve teknoloji destekli saha uygulamalarının da bu sürece dahil edilmesidir. Proje, yalnızca öğretmenlerin dijital okuryazarlığını geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha ilgi çekici ve anlamlı hale getirecek yenilikçi materyallerin üretilmesine de katkı sağlayacaktır. Bu teknoloji temelli eğitim modeli, sürdürülebilir kalkınma, çevre bilinci ve küresel bir perspektifle toplum odaklı bir dünyanın inşasına katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Beklenen çıktılar arasında, öğretmenlerin teknolojiyi etkin kullanma konusundaki özgüvenlerinin artması, dijital materyallerin geliştirilmesi, teknoloji destekli arazi uygulamalarının eğitim süreçlerine entegrasyonu, öğrenci katılım ve başarı oranlarının yükseltilmesi yer almaktadır. Ayrıca, projenin sonuçlarının bölgesel ve ulusal düzeyde coğrafya eğitimi için örnek bir model oluşturması beklenmektedir. Uzun vadede, bu girişimin eğitimde dijital dönüşüm için sürdürülebilir bir temel oluşturacağı öngörülmektedir.
Hedef Kitle
Fırat Kalkınma Ajansı Bölgesinde Görev Yapan Coğrafya Öğretmenleri