Proje Adı
Etkileşimli Okuma Ve Resimli Çocuk Kitaplarıyla Doğanın Enerjisini Keşfet
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ŞANLIURFA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
18.08.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
23.08.2025
Proje Özeti
Dünya nüfusunun artması ve enerji talebinin hızla yükselmesi, yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini her zamankinden daha fazla gündeme getirmektedir. Türkiye, coğrafi avantajlarını kullanarak yenilenebilir enerji yatırımlarını artırmış ve enerji bağımsızlığına yönelik önemli adımlar atmıştır. Bu bağlamda eğitim, özellikle genç nesillerde çevresel farkındalık ve enerji okuryazarlığı oluşturmak için kritik bir araç olarak öne çıkmaktadır. Bu projede, etkileşimli okuma yöntemi kullanılarak okunacak yenilenebilir enerji temalı resimli çocuk kitapları ve çeşitli bilimsel atölye çalışmalarıyla yenilenebilir enerji kaynakları işlenecektir. Özel yetenekli öğrenciler, bu uygulamalarda özgün ve yenilikçi çözümler geliştirme potansiyeline sahiptir. Öğrencilerin farkındalık düzeyleri, güvenilir ölçeklerle ölçülecek ve analizler yapılarak projeye katılımları değerlendirilecektir. Projenin ön test- son test verilerini toplamak amacıyla, Çakırlar (2015) tarafından geliştirilen Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Farkındalık Ölçeği kullanılacaktır. Ayrıca proje bulguları araştırmacı günlükleriyle desteklenecektir. Proje kapsamında tanıtım ve yaygın etki çalışmaları geniş kapsamlı olarak planlanmıştır; Zoom toplantıları, tanıtım afişleri ve sosyal medya hesapları üzerinden duyurular yapılacak, projeyle ilgili etkinlikler yerel basın ve sosyal medya üzerinden geniş kitlelere ulaştırılacaktır. Sergiler, proje etkinlikleri ve öğrencilerin tasarladığı yenilenebilir enerji modelleri, Şanlıurfa Bilim ve Sanat Merkezinde sunulacak ve tüm il genelinde katılımcılara açık olacaktır. Ayrıca proje kapsamında TEKNOFESTe başvurulacak, eTwinning projeleriyle uluslararası iş birlikleri sağlanarak proje kapsamı genişletilecektir. Proje sonunda elde edilen veriler, akademik makaleler ve ulusal sempozyumlarda sunulacak, böylece bilimsel katkılar artırılacaktır. Depremzede öğrencilerin projeye katılımı, onların deneyimlerini kendi çevrelerine aktarmaları sayesinde yaygın etkinin daha da artmasına katkı sağlayacaktır. Bu kapsamlı yaklaşım, hem öğrencilerin yenilenebilir enerji farkındalığını artırmayı hem de sürdürülebilir enerji okuryazarlığına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Hedef Kitle
BİLSEM'de aktif öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Resimli çocuk kitapları, etkileşimli okuma, yenilenebilir enerji kaynakları