Proje Adı
Teknoloji Ve Matematiğin Doğada Oyunla Buluşmasi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ALTIEYLÜL YARIŞ ORTAOKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
20.06.2025
Proje Özeti
Projenin amacı, öğrencilerin matematik ve teknolojiyi doğada buluşturarak, katılımcıların gözlem yeteneklerini, analitik düşünme becerilerini, problem çözme, matematiksel modelleme ve bilgi işlemsel düşünme gibi üst bilişsel beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Projenin hedefleri ise, - Teknolojinin aktif kullanımının toplumun her kesiminde yaygınlaştırılmasını sağlamak ve günlük yaşamdaki teknolojik gelişmelere yönelik toplumsal bilinç oluşturmak - Matematik ve doğa arasındaki ilişkiyi teknoloji destekli kavranmasını sağlamak - Disiplinler arası bir yaklaşımla duyuşsal, bilişsel ve psikomotor becerilerini geliştirerek özgün tasarımlar ve üretimler yapmalarını ve teknolojiye yönelik olumlu bakış açısı kazanmalarını sağlamak - Matematik ve doğa ilişkisinin vurgulayarak matematiğe karşı olumlu davranış kazanılmasını sağlamak - Matematik okuryazarlığının önemi konusunda toplumu bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, - Günlük yaşamdaki matematik uygulamalarını sunarak toplumu bilinçlendirmek, - Katılımcıların Matematiksel modelleme becerisi kazanmalarını sağlamak, - Katılımcıların fraktal geometri ve doğadaki uygulamalarını keşfetmelerini sağlamak, - Matematik eğitiminde kullanılan mobil uygulama ve web araçları konusunda toplumu bilinçlendirmek, Projenin hedef kitlesi, Balıkesir ilinde bulunan teknolojiye ulaşma anlamında dezavantajlı, teknoloji ve matematiğe ilgili 6. ve 7. sınıf 30 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcılar öncelikli olarak Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü ile yapılan yazışmalarla; ilimizde farklı ilçelerde bulunan koruma ve bakım altında olan öğrencilerimizle, tüm devlet okullarında okuyan öğrenciler arasından seçilecek olup, şehit ve gazi yakını öğrencilerimize öncelik verilecektir. Projenin sonunda, öğrencilerin doğa hakkında yeni bakış açıları geliştirmeleri, doğanın algoritmalar için ilham kaynağı olabileceğini fark etmeleri, dijital becerilerini geliştirerek kendi gözlem sonuçlarıyla algoritmalar tasarlamayı öğrenmeleri, matematik doğa ilişkisini kavramalarını ve problem çözmede algoritmaları ve teknolojiyi kullanmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri