Proje Adı
Etnosteam Taniyalim Taşiyalim: Madenler
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KİLİS BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
04.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
03.10.2025
Proje Özeti
Bu projede yapay zekaya dayalı EtnoSTEAM etkinlikleriyle katılımcıların problem çözme, kültürel farkındalık ve girişimcilik becerilerini arttırma amaçlanmıştır. Proje ekibinde alanında yetkin üç farklı uzman ekibi (yapay zeka, STEM ve maden) ve deneyimli rehberler yer almaktadır. Araştırmada yöntem olarak nicel ve nitel yöntemin yer aldığı karma yöntem kullanılacaktır. Ölçüt özelliklerine göre belirlenecek olan katılımcılar için ön test kapsamında kültürel farkındalık, problem çözme ve girişimcilik becerisi ölçekleri uygulanacaktır. Ardından Türkiye?deki yedi farklı bölgeye ait farklı madenlerle ilgili tasarlanan yapay zekaya dayalı EtnoSTEAM etkinlikleri uzmanlar eşliğinde katılımcılarla aktif olarak gerçekleştirilecektir. Etkinlik süreçlerine dair çözüm kağıtları, somut veya sanal ürünler (akıllı kemer, animasyon, vb), her bir etkinliğe ait öz değerlendirme formları, ürün kontrol listeleri, katılımcı mühendislik not defterleri ve araştırmacı günlükleri toplanacaktır. Etkinlik bitiminde daha önceden uzmanlar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve son testlere dair ölçekler uygulanacaktır. Böylece tüm süreç nicel ve nitel verilerle analiz edilebilecektir. Proje katılımcıları amaçlı örneklem ile belirlenecektir. 2023 Şubat depreminden etkilenip Kilis ilinde yaşayan toplam yirmi sekiz ortaokul öğrencisi yer alacaktır. Ölçüt olarak dezavantajlı bölgedeki okullarda okuma, akademik olarak başarılı olma ve öncesinde TÜBİTAK 4004 veya STEAM projelerine katılmama ölçütleri olacaktır. Uzman eşliğinde yapılan etkinlikler sonunda katılımcıların yedi bölgeye ait kültürel farkındalıklarının artması, problem çözme ve girişimcilik becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Proje sürecinde madenlerle ilgili tasarlanan yapay zekaya dayalı EtnoSTEAM etkinliklerine, gezilere, videolara, somut ve sanal tüm ürünlere kurumun ve TÜBİTAK?ın belirleyeceği web sayfalarında detaylı olarak yer verilecektir. Proje bitiminde kalıcılık ve yaygınlaştırma için herkese açık bir meydanda sergi yapılacaktır. Proje çıktıları planlanan araştırma soruları altında bildiri ve makale şeklinde ulusal veya uluslararası platformlarda yayınlanacaktır. Proje öncesinde pilot çalışma amacıyla başlatılan aynı amaca dayalı e-twinning (Change with EtnoSTEAM 2) projesinde proje çıktıları tekrar paylaşılacaktır. Son olarak tüm çıktılar katılımcı öğrenciler tarafından kendi okullarında bizzat sunulacaktır.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri