Proje Adı
Etnomatematik Temelli Matematik Eğitimi Uygulamalarina Yönelik Öğretmen Eğitimi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
YILDIZ TEKNİK Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Kültürel öğelerin öğretim programında yer almasını öneren Etnomatematik programının amacı toplumun kültürel ve sanatsal uygulamaları ile akademik matematiği ilişkilendirerek öğretmek, öğrencilerin hem kendi kültürlerine, hem de diğer kültürlere değer vermelerini sağlamanın yanında okul matematiğine gerçek yaşam unsurlarını da ekleyip zenginleştirmeyi esas almaktadır. Bu projenin amacı, Anadolu kültürüne dair unsurları matematik eğitiminde farklı konu ve kavramların anlatılmasında okul müfredatı ile bütünleştirerek gerçek yaşam temelli ders içerikleri hazırlamaları konusunda matematik öğretmenlerine rehberlik etmektir. Bu kapsamda, ortaokul matematik öğretmenlerinden belirlenen kriterler ve gönüllülük esasına dayalı olarak seçilecek 30 katılımcı ile Etnomatematik temelli Matematik eğitimi uygulamalarına yönelik beş günlük öğretmen eğitiminin yapılması hedeflenmektedir. Eğitim içeriğinde Etnomatematik ve matematiksel modelleme ile ders tasarımı uygulamalarına odaklanılacaktır. Bu odak kapsamında matematik öğretmenlerine sınıf ortamında rahatlıkla uygulayabilecekleri ders planlarının tasarlamalarında rehberlik edilmesi ve örnek uygulamalarla öğretmenlerinin yetkinleştirilmeleri projenin temel hedefidir. Bu kapsamda eğitim fakültelerinde ilgili alanda çalışma yapan öğretim elemanları ile sahada ders tasarımı yapan tecrübeli matematik öğretmenlerinin oluşturduğu proje ekibi, matematiksel beceriler odaklı Etnomatematik etkinliklerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerinde katılımcılara rehberlik edeceklerdir. Bu proje sonunda Etnomatematik temelli eğitimlerin matematiksel becerilerin gelişimi sürecindeki kullanışlılığına ilişkin iyi örneklerin sunulması ve etkinlikler geliştirilmesi beklenmektedir. Çalışmanın somut çıktılarından biri öğretmenlerin yenilikçi eğitim uygulamalarına yönelik farkındalıklarının arttırılması iken, diğeri Etnomatematik temelli uygulamalara yönelik bir etkinlik kitapçığının oluşturulması olacaktır. Ayrıca, katılımcıların, öğretim programı ve ders kitaplarındaki etkinlikler ile etnomatematiğin matematik derslerine entegre edilebilirliği hususunda görüş geliştirmeleri hedeflenmektedir.