Proje Adı
Yapay Zekâ Ile Pedagojik Dönüşüm: Yz-Tpab Ile Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
10.10.2025
Proje Özeti
Proje Özeti Bu projenin amacı, fen bilgisi, matematik ve sınıf öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini desteklemek ve fen ile matematik eğitimi bağlamında yapay zekâ teknolojilerinin etkili kullanımına yönelik Yapay Zekâ-Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (YZ-TPAB) becerilerini geliştirmektir. Eğitimde Yapay Zekâ-Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (YZ-TPAB) çerçevesine dayanan proje, öğretmen adaylarının dijital ve pedagojik yeterliliklerini artırmayı hedeflemektedir. Proje kapsamında, öğretmen adaylarının yapay zekâ destekli araçlarla bireyselleştirilmiş öğretim materyalleri geliştirme, ders planlama ve bu materyalleri sınıf uygulamalarında etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir. Katılımcılar, disiplinler arası etkinliklere katılarak yapay zekâ teknolojilerinin eğitim süreçlerine entegre edilmesi konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Proje, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerden etkilenen illerdeki fen bilgisi, matematik ve sınıf öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören 30 öğretmen adayını kapsamaktadır. Hedef kitle seçiminde, depremin eğitim süreçleri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltarak bu bölgelerde eğitim kalitesini artırmak temel öncelik olmuştur. Proje kapsamında, seminerler, atölye çalışmaları, etkileşimli simülasyonlar ve yapay zekâ destekli öğretim materyallerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar gerçekleştirilecektir. Projede verilen eğitimin öğretmen adaylarının YZ-TPAB becerilerine etkisini belirlemek amacıyla veri toplama araçları olarak; Yapay Zeka Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (YZ-TPAB) Ölçeği, dijital materyaller için değerlendirme rubrikleri, yarı yapılandırılmış görüşme formu Bilgisi öz-değerlendirme formu kullanılacaktır. Projenin sonucunda, öğretmen adaylarının dijital pedagojik yeterliliklerinin artırılması, çağdaş eğitim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerilerinin kazandırılması ve bu becerilerin mesleki uygulamalarda sürdürülebilir hale getirilmesi hedeflenmektedir. Böylece, öğretmen adaylarının geleceğin dijital eğitim süreçlerine katkıda bulunacak nitelikli bireyler olarak yetiştirilmesi sağlanacaktır.
Hedef Kitle
Lisans Öğrencileri