Proje Adı
Engelleri Aşan Yetenekler; Bilim Ve Sanatta Benim Hikayem
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KÖRFEZ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.06.2024
Proje Özeti
Bireylerin yeteneklerine, ilgi alanlarına ve kişisel özelliklerine uygun bir kariyer sürecine dâhil olması, birey açısından da toplum açısından da oldukça önemlidir. Mesleki rehberlik çalışmalarının okul öncesi dönemden başlayıp hayat boyu devam eden bir süreç olduğu söylenebilir. Mesleki rehberlik çalışmalarında bireyler kendileriyle ilgili gözlemler yapıp, ilgi ve yeteneklerini fark etmek için çeşitli etkinliklerde yer almalı ve gözlemler yapmalıdırlar. Bu projede de amaç özel öğrenme güçlüğü tanısı almış olan bireylerin potansiyellerini ortaya çıkarmak ve yeteneklerini, ilgilerini fark ettirmektir. Katılımcılar yetenekleri, ilgi alanları ve kişisel özellikleriyle ilgili farkındalık sahibi olabilecekleri etkinliklerde yer alarak kendilerini gözlemleme fırsatı elde edeceklerdir. Ayrıca projeye öğrencilerin kariyer sürecinde destek aldığı en büyük kaynak olan aile bireylerinden anneler de dâhil edilerek; annelerin çocukları hakkında gözlemler yapması ve kariyer süreçlerinde çocuklarına rehber olması amaçlanmıştır. Bu projenin alt amaçlarından biride anne- çocuk işbirliğini geliştirmektir. Yapılacak olan 21 etkinlikte annelerin ve çocukların belirli görevleri olacak ve işbirliği içinde etkinliklerin tamamlanması sağlanacaktır. Bu amaçları gerçekleştirebilmek için Derince ve Körfez ilçesinde özel öğrenme güçlüğü (özgül öğrenme bozukluğu) tanısı almış 8 kız 8 erkek 16 6. Sınıf öğrencisi ve 16 anne; hazırlanan bilgi formu doğrultusunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme devamında ise maximum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilecektir. Katılımcılar Gardner?ın çoklu zekâ teorisinde belirtilen 8 zekâ türüyle ilgili 21 etkinliğe katılacak ve etkinliklerde yeteneklerini, ilgilerini ve kişisel özelliklerini gözlemleme fırsatı elde edeceklerdir. Etkinliklerde eğitsel oyun, bilgi işlemsel düşünme, spor ve sanat, tartışma, seminer, çalıştay, STEM, yaratıcı drama, kapalı uçlu deney, mobil uygulamalar, tahmin et-gözle-açıkla, videoyla öğretim yöntem ve tekniklerden yararlanacaktır. 03-08 Haziran 2024 tarihinde 6 günlük süreçte katılımcıların; kendileriyle/çocuklarıyla ilgili gözlemler yapıp farkındalık sahibi olması, ilgi alanları ve yetenekleriyle ilgili keşifler yapması beklenmektedir. Ayrıca anne-çocuk işbirliğinin sağlanarak annelerin çocuklarının kariyer sürecini nasıl destekleyeceğini fark etmesi beklenmektedir. Projenin değerlendirilmesinde nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılacak olup; değerlendirmeler program değerlendirme, öz değerlendirme ve etkinlik sonu değerlendirmeleriyle sağlanacaktır.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler
Anahtar Kelimeler
Yetenek, Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Gereksinimli Öğreniciler, Özel Öğrenme Güçlüğü, Özel Eğitim, Özgül Öğrenme Bozukluğu,