Proje Adı
Doğa Farkındalığına Yolculuk
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
TRAKYA Ü. FEN F. BİYOLOJİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
29.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.07.2024
Proje Özeti
Bilim ve doğa temelli eğitim, bilimsel yöntemleri, eleştirel düşünceyi ve doğal çevreyle ilgili konuları keşfetme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu tür eğitim, kişilere sadece belirli bilgileri ezberletmek yerine, onları keşfetmeye, sorgulamaya ve problem çözmeye yönlendirir. Eğitimde eşitlik ve katılım, her bireyin eğitim hizmetlerine erişim hakkına sahip olması anlamına gelir. Özel gereksinimli öğrenciler, bu kapsamda özel dikkate alınması gereken bir gruptur. Doğaya Farkındalık Artıyor projesinin temel amacı, özel eğitim alanında öğrenim gören öğrencilere, öğretmenlere ve velilere yönelik doğa ve bilim temelli bir eğitim sağlamaktır. Projenin öncelikli hedefi, özel eğitim öğrencilerinin doğa ve bilimle etkileşim içinde olmalarını teşvik etmek, öğrenmeyi desteklemek ve bu alanda öğrenci, öğretmen ve veliler arasında güçlü bir işbirliği oluşturmaktır. Projenin hedef kitlesini İstanbul ilinde öğrenim gören hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan ortaokul kaynaştırma öğrencileri, İstanbul ilinde görev yapan öğretmenler ve İstanbul ilinde yaşayan özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler oluşturmaktadır. Proje veliler için 29-30 Haziran 2024 tarihlerinde çevrimiçi ,özel gereksinimli öğrenciler ve öğretmenler için 06-07-13-14 Temmuz 2024 tarihleri arasında İstanbul ili Silivri ilçesi Büyük Sinekli Köy Yaşam merkezinde uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir. Proje, doğa ve bilim temelli eğitim programları, etkileşimli öğrenme materyalleri, saha gezileri ve özel eğitim uzmanları ve ilgili branşlardan oluşan bir ekip tarafından uygulanacaktır. Öğrencilere bireysel öğrenme planları sunulacak ve öğretmenlere özel eğitim alanında uzmanlaşmış profesyoneller tarafından rehberlik edilecektir. Veliler, bilgilendirme seminerleri ile sürece dahil edilecektir. Projenin sonunda özel eğitim öğrencilerinin doğa ve bilimle daha yakın temas halinde olmaları, öğrenmeye olan ilgilerinin artması ve bu alanda yeteneklerini geliştirmeleri beklenmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin özel eğitimde etkili öğretim yöntemleri konusunda daha bilgili olmaları ve velilerin çocuklarının eğitim sürecine daha etkili bir şekilde katılmaları hedeflenmektedir. Proje, özel eğitimde daha sağlam bir eğitim ortamının oluşturulmasına katkıda bulunacaktır.
Hedef Kitle
Bir kurum veya kuruluşta çalışan kadrolu öğretmenler
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler
Zihin yetersizliği tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Özel Eğitim, Bilim ve Doğa Kampları, Doğa Eğitimi,