Proje Adı
Zorluklari Firsata Çevir Problemleri Çöz
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KÜTAHYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
20.09.2024
Proje Özeti
"Zorlukları Fırsata Çevir Problemleri Çöz" projesinin genel amacı özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin disiplinler arası etkinlikler yoluyla problem çözme becerilerini geliştirmektir. Projemizin hedef kitlesini Kütahya İl Merkezinde Ortaokulların 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören özel öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş öğrenciler oluşturmaktadır. Katılımcı öğrencilerin belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin belirlenmesindeki ölçütler, tanılanmış olması, 7 veya 8. sınıfa devam ediyor olması, cinsiyeti ve problem çözme becerilerine (PCB) duyduğu ihtiyaç olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin PCB ihtiyacı okul rehber öğretmenleriyle yapılan görüşmeler doğrultusunda belirlenecektir. Projemiz tek gruplu yarı deneysel yöntemle yürütülecek olup programın başlangıcında ve sonunda ?Ortaokul Öğrencileri İçin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği? ve ?Sosyal Uyum Ölçeği? uygulanacaktır. Böylece öğrencilerin program öncesi ve sonrasındaki PCB ile sosyal uyum düzeyleri arasında istatistiksel anlamlı bir fark olup olmadığı değerlendirilecektir. Bu kapsamda elde edilen verilere betimsel ve anlam çıkarıcı istatistikler uygulanacak olup elde edilen veriler bildiri ya da makale olarak sunulacaktır. Proje kapsamında gerçekleştirilecek etkinlikler sonucunda özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin PCB'lerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca PCB için ihtiyaç duydukları dikkat, analiz, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi becerilerinde de gelişim göstermeleri beklenmektedir. Etkinliklerin neredeyse tamamı takım çalışması ve işbirliği gerektirmesi bakımından öğrencilerin özgüvenlerinin ve özsaygılarının artmasına, sosyal uyum becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacak niteliktedir.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Problem Çözme Becerileri, Özel Öğrenme Güçlüğü, Özel Eğitim, Sosyal Uyum,