Proje Adı
Sürdürülebilir Bahçe Temelli Tarim Ve Doğa Uygulamalarinin, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler Ve Bireylerin Ebeveynleri Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi-Ii
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BOLU ABANT İZZET BAYSAL Ü. EĞİTİM F. FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ B.
Proje Özeti
Bahçe temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı genel çalışma alanı olarak, okul ortamında temel beceriler gerektiren zirai aktivitelerden, yükseltilmiş sebze-meyve yataklarının oluşturulmasına, solucan gübresi gibi kompost türlerinin hazırlanmasından, bitki yetiştiriciliğine, böcek habitat alanı oluşturmadan, aromaterapi bahçesi hazırlamaya, suni gölet oluşturmadan, okul peyzajının düzenlenmesine kadar farklı birçok alternatifin sunulduğu, doğanın hem amaç hem de araç olarak değerlendirildiği sistematik çalışma alanı sunan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım doğrultusunda, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile şekillendirilen ve bahçe temelli öğrenme-öğretme yaklaşımının özel eğitime entegrasyonu ile tasarlanan ?Sürdürülebilir Bahçe Temelli Tarım ve Doğa Uygulamalarının, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Bireylerin Ebeveynleri Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi-II? başlıklı projenin 20-25 Mayıs 2024 tarihleri arasında Düzce İl Merkezinde uygulanması planlanmaktadır. Projede, OSB tanısı almış 8-15 yaş aralığındaki 15 öğrenci ve ebeveyni hedef kitleyi oluşturmaktadır. Projenin ana amacı, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine uygun olarak tasarlanmış bahçe temelli tarım uygulamaları ve doğa temelli etkinliklerle OSB tanısı almış bireylerde ve onların ebeveynlerinde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerinin sağlanmasıdır. Projede alanlarında uzman araştırmacı ve eğitimciler tarafından, ziraat, sanat, teknoloji, gastronomi, fen ve birçok farklı disiplinden etkinlik, tarım ve doğa entegrasyonu sağlanarak gerçekleştirilecektir. OSB tanısı almış bireylerin rehberler eşliğinde yapacakları 15 etkinlik, ebeveynlerin alanında uzman kişiler tarafından paralel oturumlarda eş zamanlı yapacakları 14 etkinlik ve ortak gerçekleştirilecek 16 etkinlik ile proje süreci zenginleştirilmiştir. Projenin, OSB tanılı bireylerde motivasyonu yükselteceği, toplumda kendilerinin ve ebeveynlerinin daha değerli hissetmelerini sağlayacağı, huzurlu ve güvenli ortamlarda eğitsel farkındalık oluşturulacağı ve toplumda sosyal bir değişim yaratacağı öngörülmektedir. Ana amaç doğrultusunda alt hedeflere uygun şekilde tasarlanan projenin, bireyler arasında takım çalışmasını ve akranlar arası sosyalleşmeyi artıracağı, sürdürülebilirlik yaklaşımına göre yaşam becerilerini ve sürdürülebilir tarım uygulamaları ile sorumlu üretim-tüketim felsefesini katılımcı grupta geliştireceği, sürdürülebilir teknikler ile yapılandırılmış seralarda organik üreticiliği benimseterek sosyal girişimciliği benimseteceği, ebeveynler arası sosyal iletişim beceri gelişimini sağlayacağı, duyuşsal ve psikomotor bağlamda iyi oluş hallerine destek olacağı beklenen sonuçlar arasındadır.
Hedef Kitle
Otizm spektrum bozukluğu tanılı özel gereksinimli bireyler
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler
Anahtar Kelimeler
İnformal Fen Eğitimi, Okul Dışı Eğitim, Bahçe Tabanlı Eğitim Uygulaması, Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar, Tarımsal Eğitim, Özel Eğitim, Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim, Bilim Eğitimi, Doğa Eğitimi, Yetişkin Eğitimi,