Proje Adı
Sayfaların Ötesinde: Kapsayıcı Kitaplardan Kapsayıcı Topluma
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
11.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Proje Özeti Kapsayıcı Eğitim yaklaşımının en kıymetli paydaşlarından birisi, eğitim ortamının öğrenciye uyum sağlaması önermesi dolayısıyla, sınıf öğretmenlerdir. Aynı şekilde, genel eğitim sınıflarının özel gereksinimli öğrenciler için daha kapsayıcı birer ortam haline gelmesi sürecinde tipik gelişim gösteren akranların tutumları da büyük bir öneme sahiptir. Araştırmacılar özel gereksinimli öğrencilere yönelik tutumların doğrudan deneyimler ve sosyal çevrenin davranışlarından etkilendiği gibi dolaylı deneyimler olan televizyon, diğer medya araçları ve kitaplardan da etkilendiğini ileri sürmektedir. Bu projenin amacı, sınıf öğretmenlerinin resimli çocuk kitapları aracılığıyla kapsayıcı eğitime ilişkin bilgi, beceri ve farkındalıklarını geliştirmektir. Kapsayıcı öğeler barındıran bu kitapları kullanarak öğretmenlere resimli çocuk kitabı kullanımının önemini aktarmak, öğretmenlerin resimli çocuk kitabı oluşturma becerilerini geliştirmek ve sınıf içi kullanımlarını arttırmak çalışmanın hedefleri arasında yer almaktadır. Gerçekleştirilmesi planlanan etkinlikler sürecinde katılımcıların resimli çocuk kitaplarını incelemesi, nasıl yazılacağını öğrenmesi ve sonunda da özel gereksinimli öğrencilerin fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını kolaylaştırmaya yönelik kendi kitaplarını tasarlaması hedeflenmektedir. Proje Sinop ilinde 2024 yılı Eylül ayı içerisinde 24 sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilecektir. Projenin hedef kitlesini devlet ve özel kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Amaçlar doğrultusunda projenin araştırma bölümünde karma yöntem araştırma yaklaşımından yararlanılması planlanmaktadır. Karma araştırma desenlerinden gömülü deneysel desen bu araştırmada kullanılacaktır. Gömülü deneysel desen, bir yöntemin diğerinin içinde yer aldığı ve bir yöntemin diğerini destekleyici bir rol üstlendiği spesifik bir yaklaşımı ifade eder. Bu kapsamda, araştırmada öğretmenlere çeşitli etkinlikler düzenlenirken veriler hem etkinlikler öncesinde hem etkinlikler sırasında hem de etkinliklerden sonra toplanabilecektir. Proje sürecini ve sonuçlarını daha derinlemesine anlayabilmek adına çeşitli veri toplama biçimlerinden yararlanılacaktır. Projeden sonunda sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere yönelik kapsayıcılık ve resimli çocuk kitaplarına yönelik farkındalık düzeylerinin artması, kendi kapsayıcı kitaplarını oluşturmaları ve böylece kendi sınıflarında kapsayıcılık ve resimli çocuk kitaplarını ilişkilendirerek etkili şekilde uygulamaya hazır hale gelmesi beklenmektedir. Oluşturulan kitaplar proje için kurulacak web sitesi üzerinden öğretmenlerin kullanımına açık hale getirilecektir.
Hedef Kitle
Bir kurum veya kuruluşta çalışan öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Öğretmen Eğitimi, Farkındalık, Özel Eğitim,