Proje Adı
Ögep: Öğretmenler İçin Özel Öğrenme Güçlüğü Eğitimi Programi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İSTANBUL FUAT SEZGİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.09.2024
Proje Özeti
Ülkemizin en değerli zenginlik kaynağı hiç şüphesiz insanlarıdır. Bu bağlamda eğitim faaliyetlerinde ülkemizin bir ferdini bile geri planda bırakmak büyük bir israf olacaktır. Ancak özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) yaşayan çocukların %50si ilkokuldan yüksekokula gidene kadar okulu bırakmaktadırlar. ÖÖGli çocukların sayısında son dönemlerde büyük bir artış olduğu gözlenmektedir. ÖÖGli öğrenciler arasında özel yetenekli ve dahi seviyesinde öğrencilerin de bulunuyor olması yaşanılan bu sorunun önemini daha da arttırmaktadır. Söz konusu kaybı önlemek için ÖÖGli öğrencilerin eğitimine yönelik tebdirler almamız ve iyileştirmeler yapmamız şarttır. Bu nedenle projenin amacı öğretmenlere verilecek eğitimler yoluyla ÖÖG tanılı 7-11 yaş aralığındaki öğrencilerin okuma, yazma, matematik dallarında yaşadıkları problemleri aşmalarını sağlamaktır. Proje kapsamında ÖÖG?li öğrencilere hizmet veren kişilere sunulacak eğitimler sayesinde öğrencilerin akademik becerileri geliştirilecek, öz güvenlerinin ve sosyal becerilerinin artmasına zemin hazırlanmış olacaktır. Hedef grup İstanbul?daki ilkokul öğretmenleri arasından seçilen 16 sınıf öğretmeni, 8 özel eğitim öğretmeni ve 8 psikolojik danışman-rehberlik öğretmeninden oluşmaktadır. Bu seçimin nedeni ise erken tanı ve eğitimle başarı imkanının çok fazla artacak olmasıdır. Projede karma yöntem ve karma yöntem desenlerinden biri olan gömülü desen kullanılacaktır. Öğretmenlerin özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin eğitimi için yeterlik puanları ve özel öğrenme güclüğüne ilişkin farkındalıkları bütüncül olarak değerlendirilecektir. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel desen türlerinden tek gruplu ön test-son test deseni, nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılacaktır. Veri toplama aracı olarak etkinlik öncesi ve sonrasında Özel Öğrenme Güçlüğü Alanı Öğretmen Yeterlik Ölçeği, Görüşme Formu, Program Değerlendirme ve Memnuniyet Anketi kullanılacaktır. Ulaşılan nicel veriler parametrik ya da non-parametrik analiz yöntemleri ve frekans, yüzde dağılımları ile analiz edilecektir. Analizde SPSS ya da R Programlarının kullanılması planlanmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda ise veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenecektir. Proje sonunda ulaşılmak istenen nihai amaç ise ÖÖGli çocukların akademik hayatta ve gündelik hayatta daha özgüvenli ve daha başarılı olabilmeleri için gerekli ortamın oluşumuna katkı sağlamaktır.
Hedef Kitle
Bir kurum veya kuruluşta çalışan kadrolu öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Sınıf Öğretmeni Yetiştirme, Özel Öğrenme Güçlüğü, Özel Eğitim, Psikolojik Danışma ve Rehberlik,