Proje Adı
Su Kadar Özel Öğrencilerin Su Okuryazarliği
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
07.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.10.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı öğrenme güçlüğü olan öğrencilere su okuryazarlığını kazandırmak, temel bilimsel süreç becerilerini geliştirmektir. Etkinlik sürecinde yapılacak grup çalışmalarında farklı okullardan gelen öğrencilerin birbiri ile tanışması, grup çalışması yaparak etkinliklere katılımı ile sosyal becerilerin gelişmesini sağlamak da projenin amaçları arasında yer almaktadır. Projenin kapsamı öğrenme güçlüğü, su bilgisi, su kaynakları bilgisi, su kullanım bilgisi, su sorunları bilgisi ile öğrendiği bilgileri davranışlarına yansıtma başlıklarından oluşan su okuryazarlığı ve temel bilimsel süreç becerilerinden oluşmaktadır. 3 farklı okuldan 5. ve 6. sınıfta öğrenim gören öğrenme güçlüğü olan 15 öğrenci ve bu öğrencilere refakat edecek olan 5 öğretmen projede yer alacaktır. Projenin amaçlarına uygun öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayacak 15 etkinlik hazırlanmış ve 2 adet gezi planı oluşturulmuştur. Ayrıca öğrencilerin katıldıkları ilk gün birbirleri ve proje ekibi ile tanışabilmeleri için tanışma etkinliği planlanmıştır. Öğrencilerin su okuryazarlığını değerlendirebilmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile resim çizimleri kullanılacaktır. Temel bilimsel süreç becerilerini değerlendirmek için Başdağ (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Bilimsel Süreç Değerlendirme” testinde yer alan temel bilimsel süreç becerilerini ölçen 22 sorunun kullanılmasına karar verilmiştir. Öğrencilerin su okuryazarlığı, temel bilimsel süreç becerileri ile sosyal becerilerinde yaşanan gelişimleri değerlendirmek için öğrencilere refakat eden öğretmenlerle de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Buna göre hazırlanan ölçme araçları önce ön test olarak uygulanacak, etkinlik uygulamaları tamamlandıktan sonra son test olarak kullanılacaktır. Görüşme ve çizim verilerin analizinde içerik analizi, temel bilimsel süreç becerileri sorularından alınan verilerin analizinde uygun istatistik yöntemlerinden yararlanılacaktır. Projenin sonucunda öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin su okuryazarı olmaları, temel bilimsel süreç becerilerini kazanması ve sosyal becerilerinin gelişimine katkı sağlaması beklenmektedir. Ayrıca yapılacak olan yaygınlaştırma çalışmaları ile topluma öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bilimsel aktivitelere katılımı, suyun önemi ile su okuryazarlığına yönelik farkındalık kazandırması beklenmektedir. Beklenen çıktılar bu alanda araştırma yapmak isteyenlere fikir oluşturacaktır.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Öğrenme Güçlüğü, Sosyal Beceriler, Bilimsel Süreç Beceriler, Okuryazarlık,