Proje Adı
"Toplumsal Katilim Ve Özsaygi: Tarimsal Eğitim Yoluyla Güçlenme"
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.04.2025
Proje Özeti
MEB 2023 strateji planında, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yönelik hizmetlerin kalitesinin artırılmasını amaçlanmaktadır. MEB 2023 Strateji planı, MEB Toplumsal Uyum Becerileri öğretim programının hedefleri çerçevesinde projemizin: A)Amacı: Malkoçoğlu İlkokulu ve Malkoçoğlu Ortaokulu'nda öğrenim gören hafif düzeyde zihinsel yetersizliği bulunan 59 bireyin, kendilerine olan güvenlerini artırarak toplumsal katılımın sağlanması. B) Kapsamı ve Hedef Kitlesi 1) Projenin İçeriği: Okulumuzda bulunan serada özel eğitim öğrencilerinin domates, biber ve salatalık üretimini gerçekleştirmesi, ortaya çıkan ürünlerin toplanmasından sonra ürünlerin öğrenciler tarafından Uşak Belediyesine ait yöresel ürünler standında sergilenmesi ve tanıtımının yapılması, Web 2.0 araçlarından padlet ve Pubhtml5 kullanılarak ortaya çıkan ürünlerin görünürlüğünün artırılmasının sağlanması. 2) Projenin Sınırları: Proje sadece belirlenen bütçe ve süre içinde yürütülecektir. Proje sadece 2 okul ile sınırlı tutulacaktır. 3)Projenin Hedefleri: Projenin sonunda özel eğitim öğrencilerinin sosyal sorumluluk bilinci ve özgüven duygularını kazanmış olması, özel eğitim öğrencilerinin yerel tarım projelerine katılma fırsatı oluşturulması, öğrencilerin dijital teknolojileri kullanarak tarımsal süreçleri kolaylaştırması ve öğrenme deneyimini zenginleştirmesi, öğrencilerin toplumsal katılımının artırılması ve sosyal izolasyonunun azaltılması. 4)Projenin Süresi: 12 Ay 5)Proje Sorumluları: Ummuhan AKKEYİK, Mehmet ŞENLİYURT Hedef Kitlesi Malkoçoğlu İlkokulu'nda öğrenim gören 20 hafif düzeyde zihinsel yetersizliği bulunan öğrenci, Malkoçoğlu ilkokulu öğrenci velileri, Malkoçoğlu İlkokulu öğretmenleri, Malkoçoğlu ortaokulunda öğrenim gören 39 hafif düzeyde Zihinsel yetersizliği bulunan öğrenci, Malkoçoğlu ortaokulu öğrenci velileri, Malkoçoğlu ortaokulu öğretmenleri, Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı diğer kurumlardaki öğretmen ve öğrenciler C) Yöntemi: Bilgi işlemsel düşünme, bilimsel gezi ve saha çalışması, doğa ve yaban hayatı gözlemi, doğal Öğretim Yaklaşımı, mobil uygulamalar, özel gereksinimlilere yönelik teknoloji destekli öğretim uygulamaları, sergi ve gösteri, STEAM, tahmin et - gözle-açıkla, tartışma (seminer, panel vb.) ve çalıştay, videoyla model olma yöntemleri kullanılacaktır. Sonuç: öğrencilerde özsaygının artması, toplumsal katılım becerilerinin gelişmesi, çevre bilincinin gelişmesi, bağımsızlık ve sorumluluk hissi, tarımsal dijitalleşme ve teknoloji kullanımı konusunda öğrencilerin yeteneklerinin artması sağlanacaktır
Hedef Kitle
Zihin yetersizliği tanılı özel gereksinimli bireyler
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler
Bir kurum veya kuruluşta çalışan öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Teknolojik Uygulamalar, Tarım Ürünleri, Sosyal Farkındalık,