Proje Adı
Özel Çocuklar Doğa Ananın Kucağında
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MERZİFON ATATÜRK BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
10.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.06.2024
Proje Özeti
Özel gereksinimli bireylerin sosyal kabul görerek içinde yaşadığı toplum ile bütünleşmesi oldukça önemlidir. Ladd çocuklar açısından sosyal kabul kavramını tanımlamıştır. Bu tanıma göre çocukların kendi akranlarına karşı olumlu tutumlara sahip olarak sınıf içinde ve oyun gruplarında birlikte oynamayı tercih etmek istemeleri sosyal kabulün göstergesidir. (Akt: Odom vd., 2006). Özyürek (2006) ise sosyal kabulü, yetersizlikten etkilenmemiş bireylerin yetersizlikten etkilenmiş bireylere karşı olumlu tutumlarsa sahip olması ve onları farklı bir insan olarak değil diğer insanlar gibi kabul etmeleri sosyal kabulü yetersizlikten etkilenmemiş bireylerin, yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik tutumlarının olumlu olması ve onları diğer insanlar gibi görmeleri şeklinde tanımlamıştır. Bu projede Özel Gereksinimli Bireylerin topluma entegrasyonu sağlanarak doğaya karşı duyarlılık kazanmaları ve mesleki farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir. Projede hedef kitle olarak Amasya'nın Merzifon ilçesinde Sevinç-Orhan Erzengin Özel Eğitim Okulu'nda eğitim gören hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı konan 15 dezavantajlı öğrenci belirlenmiştir. Bu bireyler, kendi memleketleri olan Amasya ili sınırlarındaki doğal yaşam alanlarında etkinlikler yaparak bulundukları yörenin doğal ve kültürel miras alanlarını tanıyacak ve meslek seçimlerinde fikir sahibi olacaklardır. Yapılacak etkinliklerde katılımcılara alanlarında uzman akademisyenler tarafından eğitim verilecek ve kendi okullarındaki rehber öğretmenleri bu eğitimlerde katılımcılara destek olacaklardır. Katılımcılar bu proje ile mekanı algılama, gözlem, iletişim, doğal çevreye duyarlılık, kültürel mirasa duyarlılık, işbirliği ve iletişim becerilerini kazanacaklardır. Beş günlük bir etkinlik planlaması yapılacak olup toplamda on beş farklı etkinlik yapılacaktır. Etkinlikler için etkinlik alanlarında uzman akademisyenler eğitmen olarak projede yer alacaktır. Projede yöntem olarak gözlem metodolojisi uygulanacaktır. Katılımcılara ön test ve son test olarak Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitimine Yönelik Özyeterlik Algısı Ölçeği ve Meslek ve Alan Seçiminde Motivasyon Ölçeği uygulanacaktır. Elde edilen veriler analiz edilerek uygulanan eğitimin etkililiği test edilecektir. Projede katılımcıların doğal çevrelerine karşı farkındalıklarının artması ve meslek seçimlerinde doğa ile ilgili mesleklere yönelik tutumlarında olumlu yönde bir gelişme sağlanması hedeflenmektedir. Katılımcıların ayrıca birlikte hareket etmeleri ve kendilerini ifade edebilme imkanı bulmaları iletişim ve özgüven becerilerini de olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir
Hedef Kitle
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Tanılı Bireyler
Anahtar Kelimeler
Özel Gereksinimli Çocuklar, Dezavantajlı Gruplar, Meslek Seçimi, Tarım, Doğa,