Proje Adı
Samandağ'Da Jeoloji Ve Stem Keşfi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ADANA ÇUKUROVA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.07.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
04.07.2024
Proje Özeti
Projemiz depremzede çocuklara sosyal, kültürel ve teknolojik açısından destek verilmesini sağlamak için önerilmiştir. Depremden çok etkilenen Hatay, Kahramanmaraş, Osmaniye, Adana şehrinde yer alan Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinden jeolojiye ve STEM konusuna ilgi duyan 24 ortaokul 7.sınıf öğrencisi projeden yararlanacaktır. Öğrenciler Temmuz ayı ilk haftasında afetin etkilerini yerinde gözlemleme çalışmalarının yürütülebileceği Hatay Samandağ doğasında 4 gün sürecek olan bir eğitime gideceklerdir. Farklı üniversitelerden jeoloji, mühendislik ve STEM konusunda uzman akademisyenler de projede yer alacaktır. Etkinliklerimiz; öğrencilerin doğayı keşfetmelerine, jeoloji prensiplerini anlamalarına ve bilimsel meraklarını geliştirmeleri-ne yönelik olarak kurgulanacaktır.Matematik, fen, teknoloji, mühendislik gibi dört temel alanı içerecek faaliyetlerle depremzede çocuklarımıza hayal kurma, planlama, araştırma, tasarlama, takım çalışması yürütme, problem çözme ve girişimciliklerini destekleyen etkinliklere katılma fırsatı sunulacaktır.Yaşadıkları depremle birlikte zor günler yaşayan çocukların teknoloji destekli, mühendislik tabanlı doğa eğitimleriyle STEM eğitimi almaları, afeti anlamaları,jeoloji bilimi ve mühendislik alanında çocukların kariyer planlamalarına yönelik verimli zaman geçirmesine ve gelişimlerine katkı sağlayacaktır. Öğrenciler doğada yön bulma, oryantiring eğitimleri ile izcilik eğitimi alacaklardır. Öğrenciler kayaç analizi ile farklı kaya türlerini tanıyacak, farklı katmanları ve eğimlerini inceleyecek, toprak çeşitlerini fark edecek, topladıkları topraklarla volkanik simülasyon yapacak, fosil avına çıkacak, bölgedeki madenleri tanıyacak, taşınma ve aşınma deneyleri yapacaklardır. Tüm doğa saha araştırmalarından sonra topladıklar jeolojik materyallerle ürün sergisi ve jeolojik harita sergisi hazırlayacaklardır. Öğrenciler fay hattı gezisine götürülecek, deprem analizi yapacaklardır, sismik aktivite izleme cihazları kullanarak yer hareketlerini gözlemleyeceklerdir. Mühendislik olarak bina yapısı ve güvenlik üzerine çalışmalar yapacaklardır, doğa ve afet öncelikli ilkyardım eğitimi alacaklardır. Projemizin başlangıcında ve sonunda ön test ve son test değerlendirme ölçeği uygulanacak ve uygulanmış programın ne ölçüde başarılı olduğu ve olası problemler ortaya çıkarılıp en iyi çözüm yolu değerlendirilecektir.Uzman ekibimizde bu nedenle ölçme değerlendirme uzmanı da yer almaktadır. Doğadan malzeme toplayarak ürün ortaya koyarak jeoloji parkı ve doğadan toplanan jeolojik materyaller müzesi kurma gibi somut çıktılarla beraber projenin net sonuçları yaygınlaştırılacaktır.
Hedef Kitle
Depremden Etkilenen Bilim Ve Sanat Merkezi Ortaokul Öğrencileri Hedef Kitleyi Oluşturmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Afet Odaklı Kentsel Tasarım Rehberi, Maden Jeolojisi, Saha Jeolojisi, Jeolojik Haritalama, Yapay Zeka, Öğretimsel Materyal Tasarımı, Yön Bulma, Deprem Jeolojisi, Eğitimde Harita Kullanımı, Fen ve Teknoloji Eğitimi,