Proje Adı
Tarım Toplumundan Sanayi Toplumuna Antik Metropolisten Torbalı'ya
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.06.2024
Proje Özeti
Tarihsel evrim sürecinde, tarıma dayalı toplum yapısından sanayileşme odaklı toplum düzenine geçişin etkilerini derinlemesine analiz etmeyi amaçlayan bu araştırma, antik dönem metropollerinin tarımsal, ekonomik ve sosyal yapısını detaylı bir şekilde inceleyerek, bu bilgileri Torbalı'nın sanayileşme süreciyle karşılaştırmak suretiyle, geçmişten günümüze ekonomik ve sosyal dönüşüm dinamiklerini aydınlatmayı hedeflemektedir. Bu çalışma, tarihsel perspektiften günümüze uzanan süreçte, toplumsal ve ekonomik yapıların evrimini kapsamlı bir şekilde ele almakta ve bu bağlamda sürdürülebilir kalkınma stratejilerine yönelik öneriler geliştirmeyi amaçlamaktadır. 3-7 Haziran 2024 tarihlerinde konaklamalı olarak gerçekleşecek projeye İzmir metropolünün merkez ilçelerinden 7. sınıf düzeyinde ekonomik dezavantajlı 30 öğrenci katılım gösterecektir. Bu projede, öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmek amacıyla deneyimsel öğrenme teknikleri uygulanacaktır. Drama, alan gezileri, uygulamalı atölye çalışmaları ve interaktif uygulamalar aracılığıyla tarım ve sanayi tarihinin canlandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin, tarihi yerleri ziyaret etmeleri ve teorik bilgileri uygulamalı atölyelerde pratiğe dökmeleri sağlanacaktır. Modern akıl oyunları ve dijital oryantiring gibi yenilikçi eğitim araçları da bu süreçte etkin olarak kullanılacaktır. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Belediyesi, Torbalı Ticaret Odası gibi kurumlarla iş birliği içinde, öğrencilerin tarımsal üretim ve el sanatlarına katılımı, modern tarım teknikleri ve akıllı tarım setleri hakkında bilgi edinmeleri sağlanacaktır. Doğa eğitimi programının ilk ve son günü uygulanacak testler ve nicel değerlendirme formları proje hedeflerine ne kadar ulaşıldığını ölçmede kullanılacaktır. Yürütücü kurum İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü projeyi destekleyen kurumlar ve katılımcı öğrencilerin yapacağı faaliyetlerle projenin yaygın etkisinin artırılması amaçlanmaktadır. Projeden beklenen sonuçlar, öğrencilerin kültürel mirasa, çevreye ve teknolojiye olan farkındalıklarının ve ilgilerinin artırılması, bilimsel düşünme, eleştirel analiz ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi yönündedir. Çok boyutlu öğrenme deneyimi sayesinde, tarım, sanayi, toplum, teknoloji ve kültürün kesiştiği bir ortamda öğrencilere gerçek bir öğrenme fırsatı sunulacaktır. Uygulamalı atölyelerde gerçekleştirilecek sürdürülebilir tarım ve üretim pratikleri çalışmaları, öğrencilerin çevre bilinci ve sorumluluk duygusunu geliştirmelerine katkıda bulunacaktır.
Hedef Kitle
7. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Teknoloji Entegrasyonu, Çevre Bilinci, Sürdürülebilir Kullanım, Kültürel Miras, Deneyimsel Öğrenme,