Proje Adı
Nehrin Çocukları Risklere Karşı
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.06.2024
Proje Özeti
Türkiye?nin tarihsel gelişiminden bu yana can, mal kaybına yol açan, başta deprem olmak üzere heyelan, su baskını, kaya ve çığ düşmesi, kuraklık gibi doğal afetlerle devamlı karşılaşmış ve bunun sonucunda can ve mal kaybı yaşanmıştır. En son 10 ili etkisi altına alan Maraş depremi, Kastamonu ve birçok ilde yaşanan sel felaketi, Marmaris ve çevresinde görülen büyük çaplı orman yangınları ülkemizin afet risklerini acı bir şekilde gözler önüne sermektedir. Bununla birlikte hiç şüphesiz afetlere karşı hazırlıklı olması gereken en riskli gruplar çocuklardır. MEB?inin ilkokul 3. ve 4.sınıf müfredatında birçok dersin kazanımlarında afet konusuna yer vermesi, öğretmenlerimize yönelik Okul Tabanlı Afet Eğitimi, Deprem Farkındalık Eğitimi Programı gibi çalışmalar yapması konuya verilen önemi göstermektedir. Bu proje kapsamında 6 Şubat depreminden etkilenen 6 öğrenci ve onların danışmanlığını yapan 6 öğretmen ile Sakarya ilinde ikamet eden 18 öğrenci, toplamda 30 katılımcı grubu afet risklerine karşı bilimsel geziler, psikolojik ve sanatsal faaliyetler, teknolojik uygulamalar, materyal tasarımlar gibi çok yönlü olarak hazırlamak amaçlanmıştır. Bu kapsamda Afet Yönetim Uygulama ve Araştırma merkezi, AFAD Birlik, deprem ve sismolojik araştırma eğitim merkezi ve Tuzla Kutup Bilimevi gibi afete hazırlık eğitim yerleri ziyaret edilecektir. Bilimsel, sanatsal, psikolojik, teknolojik ve coğrafi gezilerle öğrenciler çok yönlü bir şekilde afet yönetimine hazırlanmış olacaktır. Yapılan alan yazın taraması hedef kitlenin sadece ilkokul öğrencilerinin olduğu ve projenin tüm etkinliklerinin afet yönetimi içerikli planlandığı bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Çocuk odaklı bir afet yönetimini içermesi, depremden etkilenen öğrenci ve öğretmenlerin projeye dahil edilerek dezavantajlı ve yaşadıkları afet göz önüne alındığında katkı sağlanması zaruri bir grubu hedef kitlesi belirlenmiş olması açısından da projenin önemini göstermektedir. Böylelikle uygulamalı bilimsel çalışmalar ile öğrenciler bir yandan afet risklerine karşı hazırlanacak bir yandan da bilimsel çalışmalar ile çocukların bilinçli yetişmesine katkı sunulmuş olacaktır. 6 gün olarak planlanan proje, etkinliklerden elde ettikleri kazanım sonrası materyal tasarımı yaptırılacaktır. Böylelikle bilimsel düşünme becerileri desteklenmiş bir şekilde afet risklerine karşı hazırlanmış olacaklardır.
Hedef Kitle
Bilsem Öğretmenleri; Sakarya'daki 4. Sınıf Ve Afet Bölgesindeki Bilsem'lerde Öğrenim Gören 4.Sınıfa Geçen Öğrenciler
Anahtar Kelimeler
Afet Risk Yönetimi, Öğretmen Eğitimi, Afet Önleyici Tedbir Projeleri, Afet Farkındalığı ve Hazırlığı, Afet Risklerinin Azaltılması, Üstün Yeteneklilerin Eğitimi, Okullarda Acil Durum Yönetimi,