Proje Adı
Ekolojik Edebiyat Okulu
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
IĞDIR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.09.2024
Proje Özeti
Son yıllarda doğaya, geniş anlamda dünyamıza karşı oluşan çevresel tehditler, çevresel sorunları sadece ekoloji biliminin çalışma, sorun alanı olmaktan çıkarmış ve multidisipliner bir sorun haline getirmiştir. Böylece geniş kitleler üzerinde etkiye sahip olan edebiyat; ekoleştirel bir tutumla çevresel sorunlara eğilmeye başlamıştır. Bu sebeple projenin amacı; dünyanın ve insanlığın geleceğini etkileyecek olan ekolojik sorunlara ve çözümlerine dair, bütünsel bir yaklaşım içerisinde multidisipliner bir çalışma ekseninde edebiyat ve çevre ilişkisini öne çıkartarak, ekolojik sorunlara, değişimlere dikkat çekerek, katılımcılara ekoeleştirel bir bakışla ekolojik çevresel okuryazarlık, farkındalık, olumlu tutum ve bu içeriklere sahip eğitim, yazın kültürü kazandırmaktır. Proje; ?doğa bilimleri? çağrı alanına yönelik hazırlanmıştır. Proje; katılımcılara çevre ve eko-edebiyata yönelik çevresel okuryazarlık kazandırmayı ve kendi ders uygulamalarında bu içerikleri kullandırabilmeyi hedefleyen çeşitli eğitim etkinliklerinden, doğa gözlemlerinden oluşan farklı içeriklerdeki etkinliklerden oluşmaktadır. Bu sebeple projemizin hedef kitlesini, Türkiye?nin farklı bölgelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Öğretmenlerin seçimlerinde branşları, çalıştıkları eğitim bölgeleri, yazın çalışmaları ve çevresel okuryazarlığa yönelik yaptıkları sınıf içi uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınmıştır. Proje kapsamında hazırlanan tüm eğitim içerikleri ve etkinlikleri hedef kitle olarak belirlenen sosyal bilim branş öğretmenlerine yönelik hazırlanmıştır. Projenin içeriğine uygun olarak yaratıcı drama, eğitsel oyunlar, doğa ve yaban hayatı gözlem, sergi ve gösteri, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital öyküleme, deney, öykü oluşturma, şiirsel drama, mobil uygulamalar gibi birbirini tamamlayan çeşitli yöntem ve teknikler kullanılmıştır. Katılımcılar, ders içeriklerinde kullanabilecekleri ekoeleştirel içerikli uygulamaları öğrenecek, yazın dünyasını ekoeleştirel bir tavırla okuyabilecek, ekolojik bilincin yaygınlaşmasının önemini kavrayacak ve bu bilgileri öğrencilerine aktarabileceklerdir. Doğa Bilimleri ve edebiyat arasında metinler ve disiplinler arası ilişkiler kurarak çevreyi ekolojik bakış açısıyla yorumlayabileceklerdir. Katılımcılar biyoçeşitliliğinin, sulak alanların ve çevre unsurlarının önemini kavrayacak, iklim krizini değerlendirebilecek, çevre sorunlarının ve küresel ekolojik krizlerin doğanın bilinçsizce sömürülmesinin bir sonucu olduğunu anlayacak ve bu durumun izlerini hem edebi eserlerde arayabilecek hem de yani yazın çalışmaları ortaya koyabilecek hem de öğrencilerine aktarabileceklerdir.
Hedef Kitle
Türkiye'Nin Farklı İllerinden Ve Farklı Bölümlerden Görev Yapan Öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Çevre Okuryazarlığı, Ekoeleştiri, Çevre, Doğa Eğitimi, Çevre Eğitimi, Okuryazarlık, Çevre Sorunları, Akademik Okuryazarlık, Edebiyat,