Proje Adı
Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Öğretiminde Ahşap Oyuncak Ve Robotik Atölyesi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
09.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.09.2024
Proje Özeti
Bu projede ortaokul öğrencilerinin yenilebilir enerji kullanma farkındalık, bilgi ve becerilerini ahşap oyuncak ve robotik atölyeleri ile geliştirmek amaçlanmaktadır. Araştırmanın hedef kitlesi, Sinop merkez ve çevresindeki köy okulları ile BİLSEM?lerde öğrenim gören 24 ortaokul öğrencisidir. Ortaokul seviyesi, yenilenebilir enerji konularının eğitim müfredatında ilk defa ele alındığı, öğrencilerin hızlı öğrenme ve adaptasyon kapasitesi, erken yaşta geliştirebilecekleri çevre bilinci ve ilginin, gelecekteki kariyer ve yaşam tarzı seçimlerine uzun vadeli etkiler yaratacağı düşünüldüğü için bu projede hedef kitle olarak seçilmiştir. Öğrencilerin cinsiyet paritesi, sınıfsal temsil, gönüllülük esası, eğitim mekânlarının çeşitliliği ve önceki proje deneyimleri gibi çeşitli parametrelere göre seçilmesi planlanmaktadır. Proje uygulama ve araştırma olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Uygulama bölümde yenilebilir enerji kaynaklarının öğretimine yönelik toplam 26 etkinlikten oluşan bir dizi robotik ve ahşap oyuncak atölyeleri öğrencilere sunulacaktır. Etkinliklerde öğrencilere sürdürülebilir enerji anlayışı, güneş ve su enerjisi ile elektrik üretme, rüzgar enerjisi kullanımı, hidrolik sistemler, tuzlu su ile elektrik üretme, mıknatıslar ve elektrik motorları kullanımı, el becerileri ve zanaatkarlık, ahşap oyuncak, robotik, sürdürülebilir enerji sistemlerinin kurulumu ve test edilmesi, web sitesi tasarımı konularında eğitimler verilecektir. Etkinlikler sonunda elde edilen ürünlerin daha geniş bir kitle ile paylaşılması amaçlı sergi düzenlenecektir. Projenin araştırma bölümü Creswell ve Clark (2017) tipolojilerinden iç içe karma desen ile tasarlanmıştır. Öğrencilerin yenilebilir enerji kullanım farkındalık, bilgi ve becerileri proje kapsamında geliştirilen bir dizi ölçme aracı ile ölçümlenerek eğitim faaliyetlerinin etkililiği test edilecektir. Elde edilen veriler, bilimsel alana katkı sağlamak amacıyla makale haline getirilecektir. Projenin çıktılarının görünürlüğünü ve yaygın etkisini artırmak için web sitesi, e-portfolyo sistemi ve sergi gibi yöntemler kullanılacaktır. Bu proje, özellikle genç nesiller arasında yenilenebilir enerji kaynaklarının öneminin anlaşılması ve bu bilincin artırılması için önemlidir. Ayrıca, fen bilimleri eğitimindeki yenilenebilir enerji konularının sınırlı ve yetersiz ele alınma durumunu geliştirmek için yenilikçi uygulamaların (robotik ve ahşap oyuncak) potansiyelini açığa çıkarma konusunda da önemli görülmektedir.
Hedef Kitle
Sinop Merkez Ve Çevresindeki Köy Okulları İle Bilsem?Lerde Öğrenim Gören Ortaokul Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Bilimsel Oyuncaklar, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Farkındalık, Beceri Eğitimi, Ahşap İşleme, Robotik,