Proje Adı
Biyosfer Yolcusunun Doğa Ve Müze Günlüğü
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
HACETTEPE Ü. FEN F. BİYOLOJİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
10.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
20.09.2024
Proje Özeti
Biyolojik çeşitlilik kaybı yaşadığımız yüzyılda en önemli çevre sorudur ve bu sorun doğrudan insan yaşamını etkilemektedir. Müzeler ise geçmiş ile gelecek arasındaki köprülerdir ve doğa tarihi müzeleri bulunduğu coğrafyanın jeolojik/biyolojik tarihçesine sahip çıkarak, yerkürenin bir çeşit hafızası rolünü üstlenmektedir. Hızla yok olan canlı ve cansız doğal çeşitliliğin korunmasına yönelik gösterilen çabaların belki de en etkilisi, insanları doğal çevre hakkında bilgilendirmek ve neleri kaybediyor olduğumuz konusunda uyarmaktır. Doğa tarihi müzelerinin en önemli misyonu bu uyarıların yapılmasına aracılık etmesidir. Biyosfer Yolcusunun Doğa ve Müze Günlüğü başlıklı bu proje, lise seviyesindeki öğrencilerinin biyolojik çeşitlilik, ekosistemler ve doğanın sunduğu benzersiz öğrenme fırsatları konusundaki farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır. Projenin uygulama alanı Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde bulunan Biyoçeşitlilik Uygulama ve Araştırma Merkezi binasında yer alan Biyosfer Müzesidir. Proje etkinlikleri kapsamında ayrıca kampüs sınırlarında kalan doğal ve yarı doğal alanlarda, Ankara il sınırları içerisinde kalan Kızılcahamam, Kahramankazan; Beşkonak ve Güvenç?te biyoloji/ jeoloji arazi çalışmaları da yapılacaktır. Projedeki etkinlikler iki dönem halinde, 10-14 haziran 2024 tarihlerinde 5 gün, 1-5 temmuz 2024 tarihlerinde 5 gün olacak, etkinliklerde her dönemde 25 öğrenciye eğitim verilecektir. Projede toplam 50 öğrencinin eğitimlerden yararlanması sağlanacaktır. Projenin 3. Döneminde, Biyosfer Müzesinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların açıldığı hafta yarım günlük ve daha geniş katılımlı Biyoçeşitlilik Sergisi etkinliği yapılacaktır. Bu proje öğrencilere doğayı bir laboratuvar olarak kullanma, biyosferin önemini kavrama ve biyolojik çeşitliliğin korunması konusunda duyarlılık geliştirme fırsatı sunacaktır. Önerdiğimiz projede hedef kitle öğrencileri doğada ve müzede yapacakları etkinliklerde bilimsel süreçleri birlikte keşfedecekler, deneyimlerini toplumun gelecek için birlikte çözüm üretme süreçlerine aktarma kazanımlarını elde edeceklerdir.
Hedef Kitle
10. Sınıf Öğrencileri; 9,10, 11. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Biyoçeşitlilik Bilgi Sistemleri, Müze Eğitimi, Doğa Eğitimi, Biyoçeşitlilik Koruma,